Penang, CH en Kl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Penang, CH en Kl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Penang, CH en Kl

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Alweer een weekje voorbij na het laatste verslagje!
Vanaf Langkawi zijn we naar Penang gevlogen (ja heel luxe, maar goedkoop! En zo omzeilde we ook de chinees drukte die chinees nieuwjaar overal vierde).
In Penang zaten we in China town in een hostel. Het was zo druk en groot in vergelijking met Langkawi, dat we ons heel verdwaald voelden en besloten maar paar nachtjes te blijven. We hebben de hele stad rondgelopen en mooie muurschilderingen gezien en natuurlijk de grote toren (komtar)+shopping centrum! Verder was er een luchtballonfestival, dus dachten we laten we gaan kijken.. Warenpaar luhtballonnen die net naar beneden gingen en verder heel veel eten. Dus maar heel veel gegeten. Daarna zijn we naar het national park gegaan en hebben daar een tocht gedaan. Eerst naar monkey beach waar geen apen maar wel heel veel troep was! Daarna naar turtle beach (geen schildpadden, behalve 2 babys in een badkuip..) en van daaruit 1,5u terug gelopen met 2 duitse meiden. Heel mooi gebied is het met heel veel dieren geluiden. Mooie tocht!
Na 22 nachten zijn we dus alweer weggegaan naar de Cameron Highlands toe! Dit gebied ligt een stuk hoger en de koelte was zo fijn na het warme.Penang! En we zaten in een best luxe (voor ons doen) guesthouse die vlakbij de restaurantjes zat. Hier zijn we met een ranger (volgens mij) eerst naar de theeplantages geweest. Heel groot en heel mooi uitzich. En hij heeft ons meegenomen het mossy forrest in. Helemaal op de top van de berg groeit er mos op de bomen, leek wel een sprookje!! En hij heeft heel veel verteld over het bos en de theeplantages. Heel interessant, maar ook wel een beetje langdradig (een half uur luisteren is best lang..) op de terug weg werden we bij een strawberry (aardbei) farm gedropt en daar e hier hebben we aardbei eten (wafel, smoothie, cheesecake) gegeten. Super lekker!! En savonds lekker rustig aan gedaan en klaar maken voor het drukke Kuala Lumpur.
Want wauw, Kuala Lumpur, wat een stad! Mega groot en vol met hoge gebouwen. Nu zaten we in chinatown in een klein goedkoop hostel (de gang lijkt beetje op gevangenis door de deuren maar verder prima!). Meteen maar gaan rondlopen en in een winkelcentrum terechtgekomen.. Met een achtbaan!! *lees ik dat nou goed* JJAA een achtbaan in een winkelcentrum!!!! En zoveel winkels. Wat een belevenis!
Volgende dag hebben we nog meer gelopen en een klein winkelcentrumpje, een plein met allemaal mooie gebouwen en een vogelpark bezocht. Vogelpark is heel groot en zoveel vogels. Was ook een stuk rustiger dan de stad, wel even lekker. Helaas heb ik toen ook mij camera laten vallen die maar meteen besloot om ermee op te houden helaas.. Gelukkig heb ik de fotos nog wel. We wilden ook graag een hoog punt bezoeken om de grote twin towers te zien savonds (met verlichting), dus mailden we een skybar in een hotel ertegenover of we een plek konden reserveren bij het raam. En dat kon nog! Dus savonds met gratis coctail (woensdag is ladys night, dus gratis coctails!!)naar het uitzicht gekeken. Heel mooi om te zien!
De 2e dag zijn we naar de batu caves gegaan; een soort tempel in een geot met 270 treden naar de top toe. Het was wel mooi maar er lag zoveel troep. Ook waren er heel veel apen die flesjes en eten van mensen afpakten. Was dus wel leuk om te zien, maar niet heel speciaal vonden wij. Smiddags was het.tijd om te shoppen in de grote twin towers!! Of eigenlijk meer kijken en overal naar staren aangezien we en geen geld ervoor hebben en geen plek in onze rugzakken.. Savonds nog van de fontein genoten, die voor het gebouw staat en een lichtshow met muziek geeft.
En vamdaag zijn we alweer verder gaan reizen! Evem een korte stop coordat we weer een drukke stad (Singapore) gaan bezoeken; Melakka.
Afgelopen dagen heeft het wat geregend, maar vandaag is het weer droog.. En weer super warm. Zelfs de locals hebben het warm!

Het eten hier in Azie is echt heel goed en lekker (en goedkoop) en je hebt ook best veel westers eten (wat ook lekker voor de afwisseling is). Dit heeft helaas wel tot gevolg dat we veel eten en besloten hebben om thuis maar even flink aan het sporten te gaan. Maar het is het zeker wel waard!

• 28 Februari 2015 - 16:35

Astrid Dijkman:

Hoi Marloes,

Wat leuk dat ik mee mag lezen over jullie prachtige reis. Kan me niet voorstellen dat je een onsje meer bent van al dat lekkere eten!

Jullie reizen wat af en maken mooie ontmoetingen mee. Geniet ervan Marloes, als je terug bent moet je er weer vol tegen aan.

Groeten ook voor Elza.

Liefs van ons allemaal.