Grote stad en schildpadden! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Grote stad en schildpadden! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Grote stad en schildpadden!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ons laatste weekje is alweer ingegaan!
We zijn dus na het drukke kuala lumpur naar Melaka geweest. We verbleven in een heel schattig huisje met lekker ontbijt (bananencake!). Er was een avondmarkt, waar we goedkoop konden eten. Volgende dag hebben we een fiets gehuurd en alle gebouwen (stadhuis met museum, heerenhuis, kerk, drijvende moskee) bekeken. Melaka is ooit van nederland geweest en daar hebben we wel wat van terug gezien in de musea en straatnamen. En wat was het heet!! Op de fiets hadden we gelukkig wel een windje en we hebben even gezwommen in het lokale zwembad. Met alleen maar mannen.. Wel beetje raar..
Vorige week zondag zijn we met de bus naar Singapore geweest. We hadden allemaal verhalen gehoord dat je niet zomaar mag oversteken, niet mag eten en drinken in metro, omdat je anders boete of zelfs zweepslagen kon krijgen! Maar viel gelukkig mee hoe streng ze waren! Singapore is super groot en super schoon. We deelden kamer met paar mannen die in singapore werken, dus dat was wel jammer dat het geen backpackers waren. In singapore zijn we naar china town geweest, de winkelstraat met alleen meet shopping malls, waar op dat moment ook singapore zelf werd gevierd met allemaal praalwagens, en natuurlijk marina bay sands. Een gigantisch hotel met casino, winkels, zwembad op dak en een park. Savonds was daar ook een mooie fontein/licht show van 15minuten. Verder zijn we nog naar een eilandje gegaan met strand met het lelijkste uitzicht wat we tot nu toe hebben gehad. Schepen in de horizon zijn niet zo mooi. We hebben ook nog een drankje in de stad gedaan, maar nadat we zagen hoe duur drinken daar was besloten we het maar bij 1drankje te houden!
Woensdag zijn we naar bali gevlogen! Hier hebben we Rachelle (studiegenootje) opgepikt en zijn we met zijn 3en naar Ubud (meer in midden bali) gegaan. We zaten in super leuk hostel met hele fijne rustplek, hangmatten, zwembad en leuke mensen! Wat rondgelopen en volgende dag tour met een taxi met 2engelsen gedaan. Hebben 2tempels, een waterval, een koffienakerij en rijstvelden gezien. Hele mooie tocht, ook de reis naar die plekken toe was echt met hele mooie natuur! Bali is echt super mooi, mooiste wel denk ik tot nu toe! En toen begon het smiddags met regenen. Want het is regenseizoen in indonesie.. We zij vrikdag met 2 duitse meiden uit het hostel naar de monkey forest sanctuary geweest. Zoooveel aapjes!! En ze klommen ook op rachelle en elza! Heel grappig.
Alleen regende het nog steeds.. Dus savonds maar met nog een meisje uit alaska kaart spelletjes gedaan..
Gister gingen we door naar gili eilanden, gili trawangan, in de regen.. Echt super mooi eiland met mooie zee en niet zo groot. Hostel is ook heel gezellig met mensen die allemaal heel relaxed zijn en ook de mensen in ons hostel. Ook hier is een avondmarkt en met een groep lekker goedkopp gegeten en wat gedronken.
En vandaag... Was het voor het meeste droog! Ik ben zelfs verbrand! (ja kan echt als het bewolkt is). We hebben fietsen gehuurd (met zijn 5en) en zijn rond het eiland gaan fietsen met snorkel spullen. Eerst niet zo goed punt gevonden, maar tweede was echt geweldig! Heel veel vissen en sruk of 5-6 schildpadden!! Zo gaaf!! Echt heel mooi om ze te zien in het wild!!
Morgen verlaten we dit eiland alweer en gaan naar colgende gili island, gili air!

• 10 Maart 2015 - 10:04

Elza:

Niet te vergeten, onze ervaring in de 'Frozen' fiets met muziek en lichtjes

• 12 Maart 2015 - 21:19

Jolanda:

GRappig, volgens mij zijn wij ook nog bij die aapjes geweest, alleen beten ze wel eens......Nog ff lekker genieten nichtje! Wat een superreis, kan je nog lang op teren! XXX