Eilandjes 1 - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Eilandjes 1 - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Eilandjes 1

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Februari 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Nu hebben we het noorden achter gelaten en zijn rond gaan reizen in het zuiden; de eilanden! Vorige week woensdag zijn we van chiang mai naar surat thani gegaan en daar achtereen volgens de bus, ferry en minivan naar ons hostel gegaan in Ko Samui (eiland). In Ko Samui zaten we met 2 duitsers en later nog een deen en een nederlander op een kamer. Ko Samui zelf is heel groot en de straat war wij in zaten heeft veel winkeltjes en eettentjes. We hebben eerst een dagje strand gedaan en savonds met deen en nederlander en nog een andere kamer uitgeweest naar strand club. Was heel gezellig en lekker gedansd! 2e dag wel vroeg op om boottocht te doen langs het eiland; stond heel veel wind en veel oudere mensen en maar 1uurtje gesnorkeld!.. Maar was wel oke dagje hoor.

En toen zaterdag weer door naar Koh Phangan. Waar de oh zo beroemde full moon partys en halff moon partys worden gehouden, die wij overigens net allemaal hebben gemist. Maar hier hadden we mooi hostel met zwembad en hebben een scooter gehuurd en zijn gaan rondrijden over het eiland; tempel, waterval en super mooie stranden!! (die we natuurlijk even hebben uitgeprobeerd). We gingen ook even naar de fullmoon plek (haad rin) toe en hebben daar nog een nachje geboekt. Moest op de weg daarheen wel even de scooter helpen want die kon de berg niet aan.. In Haad rin zijn we savonds nog op strand wat gaan drinken en waren allemaal vuurshows! (ook even aan vuurlimbo dansen meegedaan) En we hebben nog gezellige mensen ontmoet.
Dit eiland staat zeker in de top plekken tot nu toe (wel.nog onder chiang mai hoor).

Dinsdag zijn we van oost naar west gereisd, wat ong 12uur duurde. Onze volgende plek was Phuket; een 'eiland' dat echt geen eiland lijkt, super druk , te duur en veelste groot dat je niet weet hoe je alles gaat zien in een paar dagen. We hebben hier redelijk goedkoop hostel gevonden (in verhelijking met de buurt) en zaten midden in centrum, in kamer met 2 australiers, amerikaan en een chinees. We zitten vlakbij de bar straat; dansende vrouwen op tafels, veel mensen die je naar een ping pong show willen brengen (ik zal voor de ontwetenden uitleg besparen). Omdat het zo immens groot hier is dachten we, laten we een tour doen en zijn met boot naar james bond ileiland geweest (ooit in een james bond film geweest, weet even niet meer welke) en met kanos in grotten geweest. Was zeker de moeite waard. En toen savonds zijn we naar een cabaret show geweest.. Wow dat was echt hilarisch! Playbackende vrouwen (deel was volgens mij man, zo moeilijk te zien), in mega glitter pakken en de zaal zat vol met (denken wij) chinezen, die het helemaal geweldig vonden en klapten tussendoor (wij hadden niet echt door dat het klapmomenten waren dus waren daar steeds verbaasd over). Na het einde (duurde een uur, lang genoeg), kon je nog met ze op de foto voor geld(natuurlijk). Wat een ervaring..

En gister zijn we naar de phi phi eilanden gegaan. Accomodaties zijn duur dus we hebben er twee. Gister wat rondgelopen en uitgegaan op het strand. Jongen ontmoet die we in koh samui hadden gezien! En hele leuke avond gehad. Vandaag gewisseld van accomodatie; kamer met 12 bedden, maar ziet er wel oke uit en de australiers van phuket slapen er ook! Zo gaan we het strand maar even bekijken.

• 17 Februari 2015 - 20:26

Jolanda:

Wow echt bounty eiland! Romantisch......