Eilandjes 2 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Eilandjes 2 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Eilandjes 2

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Februari 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Door wat problemen met internet komen de verslagen wat later. We zijn ondertussen ook al in penang, cameron highlands en nu in kuala lumpur geweest. Maar hier volgt nog een verslag over!

Wat gaat de tijd toch snel voorbij! We hebben nu Thailand achter ons gelaten en nu gaan we maleisie verkennen.
Op koh phiphi hebben we de eerste avond een engels/thais meisje, Kat, ontmoet en met haar hebben we alle dagen op Phiphi doorgebracht. We zijn nog naar long beach geweest; weer een super mooi wit strand met blauwe zee, we krijgen er geen genoeg van! Ook zijn we met.een tour naar maya beach geweest. Kennelijk ook de bekende film the beach (nooit vam gehoord).. En naar monkey beach. We hebben er zelfs 1 aapje gezien! Wauw. En als laatste gesnorkeld.en zonsondergang gezien.
Samen met Kat en de australische jongens hebben we de avonden verkend Uitgaan is heel gezellig daar en op het strand zijn er allemaal feesten ennn.. buckets (emmers met drinken). Onze 2e hostel zat ook naast een bar, wat er eigenlijk op neer kwam.dat je voor 2en niet kon slapen!
Zondag zijn we naar Krabi, op het vastenland, en moesten daar nachtje blijven voor onze reis naar maleisie. Maar we hadden een zwembad en er was een night market dus geen probleem!
Maandag zijn we na een lange reis dus op Langkawi aangekomen in Maleisie! We hebben in een super leuk hostel (Bunk Inn, aanrader) gezeten. Het was heel basic maar de eigenaren waren zoo aardig en behulpzaam, dus besloten we een nachtje extra te blijven. Eerste dag waren er een chinees meisje en een tsjech. We hebben een scooter gehuurd en zo eigenlijk het hele eiland gezien; watervallen, verschillende stranden, een hele grote arend. Langkawi heeft echt een hele mooie natuur, denk wel mooier dan Tailand. En overal aapjes. Verder hebben we met.een tour pregnant lady island (eiland in vorm van zwangere vrouw), een meer, een eiland met veel arenden en een strand gezien.
We hebben een karretje genomen die met kabelbaan naar de top van een berg gaat en heel mooi uitzicht geeft. Ik geef toe, tijdens omhoog.gaan kwam mijn hoogtevrees weer een berje omhoog..

Langkawi is zeker een eiland om nog eens terug te keren!