Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Chiang Mai & Pai

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vorige week zondag alweer waren we in chiang mai aangekomen. Klein stadje met centrum waar alles heel dicht op elkaar staat, maar heel sfeervol! Hadden een tip voor een guesthouse gekregen en daar konden we gelukkig ook terecht; super lieve mensen runnen dit guesthouse, dus als je hier bent, zeker heen gaan!!
Zondag was sunday market met allemaal kraampjes en hebben we ook een massage gekregen. Met elleboog en al.. Beetje pijnlijk af en toe..
Maandag rondgefietst.. Nooit meer! Maar we hebben het overleeft. En smiddags een tempel op een berg met mooi uitzicht bezocht.
En toen dinsdag; meditatie cursus van 2dagen begonnen! Best zwaar om je zo lang te concentreren en stil te zijn, maar het was zeker wel de moeite waard. Alles werd uitgelegd en begeleid door een monnik. Helaas moesten we wel 5uur woensdag opstaan.. Goed voor je spirituele bewustzijn zal ik maar zeggen?
En onze laatste dagen in chiang mai (vrijdag en zaterdag) zijn we de jungle ingegaan met 2nederlandse jongens en 2 zwitserse meiden. Eerst een hotspring en een waterval bezocht en daarna een wandeling van 3-4uur. Best wel zwaar. Eigenlijk vond ik de jungle een uitvergrote nunspeetbos, maar nog steeds wel heel mooi hoor! Sliepen in dorpje en op super dun matje.
Volgende dag vroeg op om van het pad af naar hun olifanten te gaan zoeken om ze mee te nemen. En daarna mochten we ze eten geven en op ze zitten, maar we vroegen ons wel af hoe goed ze verzorgd werden.. Daarna gingen we op een bamboo vlot over de rivier; de Meiden konden zitten en de jongen hebben gestuurd. (goeie verdeling!)
Op de terugweg in de auto werden elza en ik eerder afgezet, zodat we de minivan naar Pai konden nemen.
En dat was me een rit.. Totaal ong 700 bochten.. Maar we hebben het overleefd.
In pai mooi guesthouse gevonden en wat gegeten. De dagen erna hebben we rustig aan gedaan en scooter gehuurd om verschillende tempels, uitzichtpunten en watervallen te zien. Pai is een heel klein dorpje met veel hippies en leuke eettentjes en een marktje elke avond. Echt een rustplek. Ook hebbem we nog even gezwommen en naar de zonsondergang in een vallei gekeken.
En nu zijn we gisteren weer in chiang mai aangekomen en vandaag vliegen we dppr naar sura thani, om de eilanden te gaan verkennen. Chiang mai en het guesthouse voelen wel beetje als thuis, dus jammer om afscheid van te moeten nemen! Nu maar opzoek naar een nieuw thuis! Of zoals kitty het zegt; the heart is home is where.

• 09 Februari 2015 - 14:40

Patricia:

Geniaal verslag, madaninanausje. Vooral t eind, whaha ;)

Love you,
    XX

• 09 Februari 2015 - 17:00

Opa:

Lieve Marloes,
    Ik heb je verslagen gelezen. Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat en jullie veel zien en erg
    genieten. Patricia heeft vandaag , 9 februari, bij me gewerkt en Kitty is er ook en ze hebben me aangeraden om jou een berichtje te sturen, bij deze dus. Wat leuk ook dat jullie 2 Nederlanders hebben ontmoet en met z'n zessen de jungle zijn ingegaan.
    Ik wens jou en Elza nog heel veel plezier en........wees ook voorzichtig, want jullie zijn per slot van rekening in een vreemd land.
    Nog heel veel plezier, de hartelijke groeten en in gedachten van mij een dikke knuffel met de daarbij
    gebruikelijke dikke kussen.
    Heel veel liefs van Opa

• 10 Februari 2015 - 20:26

Saskia:

Hee Marloes!!

Wat klinkt het gaaf allemaal! Helaas wel een hoop problemen met het vervoer zie ik ;), dan is de ns toch zo slecht nog niet.

Groetjes!

• 11 Februari 2015 - 04:25

Kitty:

He Marloesje,

We zien dat je erg geniet. Kan ook niet anders. Chiang Mai is zo mooi.
    Hihi een groot Nunspeetbos met een heerlijke douche: ijskoud en het
    water kwam uit een boomstam.
    Wat schattig het olifantje.
    Where is home: where is the heart :]]]]]

Veel plezier op de bounty-eilanden.
    XXXXXKit