Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marloes Haastrecht - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 Januari 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Onze eerste echte reisstop; kanchanaburi. Een stuk rustiger dan bangkok! Wel een verademing maar ook even wennen na al die drukte. We hadden een hostel aan de waterkant gevonden (taxi zette daar ons al meteen af..), voor maar 3,5euro! En na de nacht wisten we ook waarom.. Bedden niet geweldig en we konden zelfs de buren horen snurken.. Maar goed voor 2 nachtjes wel uit te houden. Volgende nacht zijn we naar Erawan national park geweest; 7waterfallen waar je in sommige kunt zwemmen. We hadden de bus gemist en zouden uur moesten wachten (don't trust the lonely planet tijden..), maar gelukkig vonden we 5 franse studenten die open busje hadden geregeld op dat moment en we mochten mee!
Bij ewara gaan lopen en hele mooie waterfallen gezien. Laatste stukje was even wat moeilijker, maar ik hou van klimmen dus vond het alleen maar leuk! En bovenaan gezellig met de aapjes en vissen gezwommen! (waren we zeker aan toe) op de terug weg naar ons guesthouse kreeg de auto een oververhitten tank.. Door tekort aan koelvloeistof.. Maar gelukkig werden we bij andere wagen gedropt; elza en ik mochten de passagierstoel voorin delen.
De volgende dag hebben de we trein over de river kwai bezocht (gemaakt door gevangenen tijdens WOII). En 's avonds gingen we alweer terug naar bangkok voor de nachttrein naar Chiang Mai. Half 8-10u in de ochtend in de trein gezeten. De stoelen werden omgetoverd tot een stapelbed! Beetje hobbelig en een snurkend persoon de trein, maar afgezien van dat heb ik nog best kunnen slapen.
Gister zijn we aangekomen in Chiang Mai en na guethouse gevonden te hebben zijn we stad door gaan lopen. Is nog steeds wel druk hier, maar wel goed te doen en heel veel tempels! S avonds hebben we de sunday market hier bezocht; heel veel kraampjes met heel veel dezelfde spullen. Daarna hebben we nog een drankje gedaan en mensen ontmoet, was gezellige avond!